6/6: Supportinformation TV-lösning

Information kring hantering av frågor om TV i fibernätet.

Det är Allente (sammanslagning av Canal Digital och Viasat privat) som kommer att vara leverantör av TV-tjänsten. Sammanslagning av deras IT-system pågår (beräknat klart i augusti/september) vilket innebär att delar av nedanstående kan komma att förändras efter detta.

Teknisk support på TV-tjänsten
Kontakta Kalejdos kundtjänst på telefon: 0302-497 009

Beställning av extra digitalbox
Kontakta Kalejdos kundtjänst på telefon: 0302-497 009
Extra digitalbox kostar 960 kr + moms = 1200 kr

Kanaler som ingår i grundutbudet
Grundutbud

Uppgradering till annat kanalpaket
Uppgradering av grundpaketet till fler kanaler (programpaket Large och Premium) kommer att vara möjligt efter att ovanstående sammanslagning av IT-system är klar. Vårt avtal ger en mycket bra rabatt på kanalpaketen från Allente när möjligheten finns att beställa dessa.

Även om det går, så avråder vi starkt från, att beställa dessa uppgraderingspaket (Large och Premium) från Kalejdo då det innebär en bindningstid på 24 månader och man sannolikt inte kommer att kunna ta del av Föreningen kollektiva rabatt förrän efter denna bindningstid. De paketpriser Allente kommer att presentera är avsevärt lägre än de som f.n. går att få från Kalejdo.

Betalning av TV-tjänsten
Debitering av grundpaketet kommer att ske på medlemsfakturan som skickas ut halvårsvis med start från juli 2022. Extra digitalbbox och kanaluppgraderingar kommer att faktureras från tjänsteleverantören.

Comments are closed.